Урок
з природознавства
у
1 класі на тему:
«Свійські тварини рідного краю»
Мета: формувати уявлення про свійських тварин, які
розводять у рідному краї та їх значення для людей; розвивати вміння висловлювати свою думку, описувати та
розпізнавати тварин; розвивати мислення, увагу, спостережливість, бажання
пізнавати рідний край; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: предметні малюнки диких
та свійських тварин, підручник, пазли «Впізнай тварину», ватман білого кольору,
аудіозапис звуків тварин, картки для самостійної роботи, мікрофон,
мультимедійний проектор.
Тип уроку: урок
засвоєння нових знань.
Хід
уроку
I. Організація учнів до уроку.
- Добрий день, мій перший клас,
дуже рада бачить вас.
Ви прийшли до школи знову.
Працювати всі готові?
- Всі готові працювати,
можемо розпочинати.
II. Фенологічні спостереження.
- Традиційно, наш урок природознавства ми почнемо з вами з фенологічних
спостережень за погодою.
- Яка пора року зараз?
- Який сьогодні день тижня?
- Чи були сьогодні протягом дня опади?
- Який стан неба?
III. Актуалізація
опорних знань учнів.
1. Вступна бесіда.
- Діти,
давайте пригадаємо над якою темою ми працювали на
минулому уроці?
Для цього поміняйте місцями склади і прочитайте
утворені слова.
нириТва
ногорід краю
Тварини рідного краю
2. Робота з малюнками
тварин.
- Розгляньте малюнки та назвіть зображених тварин.
- На які дві групи можна розділити цих тварин? ( Дикі та свійські тварини)
Діти виходять до дошки та розподіляють тварин на групи.
3. Інтерактивний метод « Мікрофон».
- Давайте пограємо в гру «Мікрофон».
- Чому тварин називають дикими?
·
вони самі добувають собі їжу;
·
самі знаходять або будують собі житло;
·
піклуються про своє потомство;
·
за ними ніхто не
доглядає.
- Чому тварин називають свійськими?
·
свійські тварини
живуть біля людей;
·
люди їх годують;
·
будують для них житло;
·
піклуються про потомство.
4. Ігрова
ситуація «Так чи ні».
- А зараз ми пограємо в гру «Так чи ні».
Вчитель
читає речення. Якщо воно вірне, діти
плескають в долоні, якщо невірне –
сидять рівно:
-
коза, корова, півень, гуска – це
свійські тварини (так);
-
свійські тварини живуть у лісі (ні);
-
за ними доглядає людина (так);
-
вони відлітають зимувати в теплі краї (ні).
III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні на уроці ми продовжуємо з вами вивчати свійських
тварин, а саме поговоримо про тих, які живуть у нашому рідному краї, тобто у
нашій місцевості. Ви навчитеся описувати
і розпізнавати цих тварин, а також дізнаєтесь яку користь має від них людина.
- А як ви гадаєте, для чого нам це
треба вчити? ( Щоб краще пізнати свій
рідний край, щоб поповнити свої знання
про нього.)
IV. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.
1. Бесіда з елементами розповіді.
- Які умови
потрібні для розведення свійських тварин? ( Треба забезпечити їх житлом, кормом та доглядати за
ними. Запам’ятайте!
Головною умовою
для розведення свійських тварин є забезпечення
їх кормом.)
- Чим харчуються свійські тварини? (Свійські тварини вживають рослинну їжу: пшеницю, кукурудзу, овес, сіно, моркву,
буряки, траву.)
У нашій місцевості вирощують ці рослини. Тобто є всі умови для
розведення свійських тварин.
Свійські тварини не можуть вижити
в природі без допомоги людини. Люди постійно піклуються про них: годують,
напувають, будують їм житло та дбають про потомство.
- Подумайте, а чим тварини
віддячують людям за їх ласку, любов, увагу? (
Вони дають їм необхідні продукти харчування: м’ясо, молоко, яйця, мед; вовну та
шовк для виробництва тканини; шкіру для взуття.)
- А давайте ми переглянемо слайд, який розширить ваші
знання про те, що дають тварини людям.
Фізкультхвилинка
2. Робота з підручником.
- Роздивіться фото на с.82
- Я загадуватиму вам загадки про тварин. Ваше завдання — відгадати загадку,
знайти цю тварину на малюнку і розповісти, що вам про неї відомо.
Голодна — мукає, сита — жує,
Всім
дітям молоко дає. (Корова)
- Що
ви знаєте про корову?
Корова — тварина надзвичайно цінна для людей. Недарма її
називають годувальницею. Корова забезпечує людей молоком, з якого виготовляють
сир, сметану, кефір, масло; м'ясо, з якого роблять консерви, ковбасу; а також шкірою,
з якої виробляють взуття, сумки, гаманці.
- Діти, а в кого вдома є корова?
- Як звати вашу
корівку?
- А ви допомагаєте батькам піклуватися про неї?
І мала, і кучерява
І тихенька, і ласкава.
Має
брата баранця.
Називається...
(вівця).
-
Що ви знаєте про
вівцю?
Вівці — дуже невибагливі тварини, їх розводять там, де
для корів не вистачає кормів, де на пасовищах мало трави.
Від овець отримують багато різних продуктів. З них
стрижуть тонку і м'яку вовну , з якої прядуть нитки. З ниток виробляють тканини,
в'яжуть різні речі.
Вівця дає людям також продукти харчування: молоко,м'ясо,жир.
Дивиться на землю, як зерно клює.
Дивиться на небо,
як водичку п'є. (Курка)
-
Що ви знаєте про курку?
Курей вирощують вдома та на
птахофабриках, де птахів утримують у
клітках. Годування та напування курей повністю механізоване. Курка дає яйця
та м’ясо.
3. Робота в парах.
Гра «Пазл».
- А зараз ми з вами пограємо в гру та дізнаємось про
інших тварин нашої місцевості.
( Учні складають малюнок тварини з окремих пазлів та називають її.)
- Що ви знаєте про цю тварину?( Свиня)
Свиня дуже швидко росте і дає смачне м'ясо.
Свиня дуже вигідна тварина, тому що вона всеїдна. Шкіра свині — цінна
сировина для виготовлення взуття. Утримують свиней у хлівах та на свинофермах.
- Що ви знаєте про цю тварину?( Кріль)
Від кролів люди отримують смачне і корисне м'ясо та хутро, з якого шиють
шапки і шуби. Годують кролів травою, сіном, зерном, морквою, картоплею та
буряками. Утримують кролів у клітках.
2. Дидактична гра «Впізнай за описом» .
Учень, який виходить до дошки, отримує ілюстрацію із зображенням свійської
тварини, яку розводять у рідному краї. ( Коза, гуска)
Не показуючи класу, що зображено на
малюнку, учень має вказати, що отримують від цієї тварини і описати її
зовнішній вигляд так, щоб можна було упізнати. Коли діти впізнають тварину і
назвуть її, учень демонструє ілюстрацію.
V. Закріплення знань, умінь і навичок учнів.
1. Релаксаційна пауза.
Гра «Впізнай
тварину по голосу».
( Діти відгадують голоси свійських тварин.)
2. Самостійна робота(
на картках).
- Попрацюйте самостійно. З’єднайте лініями
тварину і те, що від них
отримує людина.
- Поміняйтеся роботами та
перевірте один одного.
- Хто виконав все правильно?
- Що ви зробили неправильно?
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Про яких тварин ми говорили сьогодні на уроці?( Про свійських тварин рідного краю.)
- Давайте ми
зараз з вами поселимо тварин нашої
місцевості на цей плакат.
У вас на парті лежать малюнки тварин. Виберіть тих тварин,
про яких ми сьогодні говорили. ( Серед запропонованих малюнків вибрати і приклеїти тих тварин, яких розводять у нашій місцевості.)
- Що нового ви ще дізналися на уроці?
- Які завдання вам найбільше сподобалось виконувати?
Працювали плідно, гарно.
І
урок пройшов не марно.
Впорались з завданням всі,
Ви сьогодні молодці!!!
Комментариев нет:
Отправить комментарий