Мої уроки



          Урок з природознавства
у 1 класі на тему:
 «Свійські тварини рідного краю»


                                                                                                      
 Тема. Свійські тварини рідного краю.
Мета:  формувати уявлення про свійських тварин, які розводять у рідному краї та їх значення для людей; розвивати вміння  висловлювати свою думку, описувати та розпізнавати тварин; розвивати мислення, увагу, спостережливість, бажання пізнавати рідний край; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: предметні малюнки диких та свійських тварин, підручник, пазли «Впізнай тварину», ватман білого кольору, аудіозапис звуків тварин, картки для самостійної роботи, мікрофон, мультимедійний проектор.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
        - Добрий день,  мій перший клас,
          дуже рада бачить вас.
          Ви прийшли до школи знову.
          Працювати всі готові?

         - Всі готові працювати,
           можемо розпочинати.       
II. Фенологічні спостереження.
- Традиційно, наш урок природознавства ми почнемо з вами з фенологічних спостережень за погодою.
- Яка пора року зараз? 
- Який сьогодні день тижня? 
- Чи були сьогодні протягом дня опади? 
- Який стан неба? 
III. Актуалізація  опорних знань учнів.
1. Вступна бесіда.
- Діти, давайте пригадаємо над якою темою ми працювали на минулому уроці?
 Для цього поміняйте місцями  склади і прочитайте утворені слова.

нириТва   ногорід  краю
Тварини рідного краю
2. Робота з малюнками тварин.
- Розгляньте малюнки та назвіть зображених тварин.
- На які дві групи можна розділити цих тварин? ( Дикі та свійські тварини)
Діти виходять до дошки та розподіляють тварин на групи.
3. Інтерактивний метод « Мікрофон».
- Давайте пограємо в гру «Мікрофон».
- Чому тварин називають дикими?
·         вони самі добувають собі їжу;
·        самі  знаходять або будують собі житло;
·         піклуються про своє потомство;
·        за ними ніхто не доглядає.
- Чому тварин називають свійськими?
·        свійські тварини живуть біля людей;
·        люди їх годують;
·         будують для них житло;
·         піклуються про потомство.
4. Ігрова ситуація  «Так чи ні».
- А зараз ми пограємо в гру «Так чи ні».
Вчитель читає речення. Якщо воно вірне, діти  плескають в долоні, якщо невірне –  сидять рівно:
-      коза, корова, півень, гуска – це свійські тварини (так);
-      свійські тварини живуть у лісі (ні);
-      за ними доглядає людина (так);
-      вони відлітають зимувати в теплі краї (ні).
III. Повідомлення теми і завдань уроку.  Мотивація навчальної діяльності.
-  Сьогодні на уроці  ми продовжуємо з вами вивчати свійських тварин, а саме поговоримо про тих, які живуть у нашому рідному краї, тобто у нашій місцевості.  Ви навчитеся описувати і розпізнавати цих тварин, а також дізнаєтесь яку користь має від них людина.  
-  А як ви гадаєте, для чого нам це треба  вчити? ( Щоб краще пізнати свій рідний край, щоб поповнити свої  знання про нього.)
IV. Сприймання й усвідомлення навчального  матеріалу.
1. Бесіда з елементами розповіді.           
- Які умови потрібні для розведення свійських тварин? ( Треба  забезпечити їх житлом, кормом та доглядати за ними. Запам’ятайте!  Головною умовою для розведення свійських тварин  є  забезпечення  їх кормом.)
- Чим харчуються свійські тварини? (Свійські тварини вживають рослинну  їжу: пшеницю, кукурудзу, овес, сіно, моркву, буряки, траву.)
У нашій місцевості вирощують ці  рослини. Тобто є всі умови  для  розведення свійських тварин.
    Свійські тварини не можуть вижити в природі без допомоги людини. Люди постійно піклуються про них: годують, напувають, будують їм житло та дбають про потомство.
-      Подумайте, а чим тварини  віддячують людям за їх ласку, любов, увагу?       ( Вони дають їм необхідні продукти харчування: м’ясо, молоко, яйця, мед; вовну та шовк для виробництва тканини; шкіру для взуття.)
-      А давайте ми переглянемо слайд, який розширить ваші знання про те, що дають тварини людям.
Фізкультхвилинка

2. Робота з підручником.
- Роздивіться фото на с.82
- Я загадуватиму вам загадки про тварин. Ваше завдання — відгадати загадку, знайти цю тварину на малюнку і розповісти, що вам про неї відомо.
            Голодна — мукає, сита — жує,
       Всім дітям молоко дає. (Корова)

-      Що ви знаєте про корову?
Корова — тварина надзвичайно цінна для людей. Недарма її називають годувальницею. Корова забезпе­чує людей молоком, з якого виготовляють сир, сметану, кефір, масло; м'ясо, з якого роблять консерви, ковбасу; а також шкірою, з якої виробляють взуття, сумки, гаманці.
-      Діти, а в кого вдома є корова?
-       Як звати вашу корівку?
-      А ви допомагаєте батькам піклуватися про неї?
          І мала, і кучерява
І тихенька, і ласкава.
Має брата баранця.
Називається... (вівця).

-      Що ви знаєте про вівцю?
Вівці — дуже невибагливі тварини, їх розводять там, де для корів не вистачає кормів, де на пасовищах мало трави.
Від овець отримують багато різних продуктів. З них стрижуть тонку і м'яку вовну , з якої прядуть нитки. З ниток виробляють тканини, в'яжуть різні речі.
Вівця дає людям також продукти харчування: молоко,м'ясо,жир.
  Дивиться на землю, як зерно клює.
  Дивиться на небо, як водичку п'є. (Курка)
-      Що ви знаєте про курку?
Курей вирощують  вдома та на птахофабриках,  де птахів утримують у клітках. Годування та напування курей пов­ністю механізоване. Курка дає яйця та  м’ясо.
    3.  Робота в парах. Гра «Пазл».
- А зараз ми з вами пограємо в гру та дізнаємось про інших тварин нашої місцевості.
( Учні складають малюнок тварини  з окремих пазлів та називають її.)
-      Що ви знаєте про цю тварину?( Свиня)
Свиня дуже швидко росте і дає смачне м'ясо.  Свиня дуже вигідна тварина, тому що вона всеїдна. Шкіра свині — цінна сировина для виготовлення взуття. Утримують свиней у хлівах та на свинофермах.
-      Що ви знаєте про цю тварину?( Кріль)
Від кролів люди отримують смачне і корисне м'ясо та хутро, з якого шиють шапки і шуби. Годують кролів травою, сіном, зерном, морквою, картоплею та буряками.  Утримують кролів у клітках.
2. Дидактична гра «Впізнай за описом» .
Учень, який виходить до дошки, отримує ілюстрацію із зображенням свійської тварини, яку розводять у рідному краї. ( Коза, гуска)
 Не показуючи класу, що зображено на малюнку, учень має вказати, що отримують від цієї тварини і описати її зовнішній вигляд так, щоб можна було упізнати. Коли діти впізнають тварину і назвуть її, учень де­монструє ілюстрацію.


V. Закріплення знань, умінь і навичок учнів.
1. Релаксаційна пауза.
Гра «Впізнай тварину по  голосу».
 ( Діти відгадують голоси свійських тварин.)
2. Самостійна робота( на картках).
 - Попрацюйте самостійно.  З’єднайте лініями тварину і те, що від них отримує людина.
- Поміняйтеся роботами та перевірте один одного.
- Хто виконав все правильно?
- Що ви зробили неправильно?
VI.  Підсумок уроку. Рефлексія.
- Про яких тварин ми говорили сьогодні на уроці?( Про свійських тварин рідного краю.)
- Давайте ми зараз  з вами поселимо тварин нашої місцевості на цей плакат.
У вас на парті лежать малюнки тварин. Виберіть тих тварин, про яких ми сьогодні говорили. ( Серед запропонованих малюнків вибрати і приклеїти  тих тварин, яких розводять у нашій місцевості.)
-  Що нового ви ще  дізналися на уроці?
- Які завдання вам найбільше сподобалось виконувати?

                                              Працювали плідно, гарно.
                                              І урок пройшов не марно.
                                              Впорались з завданням всі,
                                              Ви сьогодні молодці!!!




Комментариев нет:

Отправить комментарий