Виховна робота

Виховна година

Вшанування пам'яті Тараса Шевченка. Розучування його віршів.
Мета :  глибше познайомити дітей із життям і творчістю великого українського поета Т. Г. Шевченка; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, виховувати інтерес до його творів.

У  цвіту  садів прекрасних
Буде жити він повіки,
Як безсмертний наш сучасник. ( М. Рильський).
Хід роботи
    Встали ,   дітки,   підтягнулись.
    Один   одному  всміхнулись.
    Спочатку   сядуть  лиш  дівчатка,
    а  за  ними   і  хлопята.   Чому ?
Так,  спочатку  - краса,   а  потім  - сила.
1.Бесіда
- Діти, як  зветься наша земля, де ми живемо ?
( Україна)
- А  як ми зовемся, коли проживаємо на цій землі ?
( Українцями)
Ми любимо свій край, шануємо і поважаємо всіх людей Землі .
- А  чи треба любити Україну?
- Хто такі видатні українці ?
- Яких славетних українців ви знаєте ?
- А  чим ви, діти, можете і хочете прославити
 Україну ?
      - Які свята ми будемо відзначати на початку
       місяця березня?
- Коли ми відмічаємо ,,Шевченківські дні’’ в школі ?
- Що ви знаєте про Великого Кобзаря?
      - Що означає дата 9 березня?
-То про кого ми будемо говорити сьогодні?
2. Розповідь вчителя
  Дорогі діти ! Добре відомі в усьому світі й імена визначних майстрів поетичного слова, таких, як Т. Шевченко, І. Франко, Леся Україна, М. Рильський. Творчість цих поетів увійшла у скарбницю світової  літератури.
  Сьогодні ми  вшануємо пам’ять сина українського народу Тараса Шевченка. Щороку на початку березня Україна вшановує свого геніального поета, якого називають Великим Кобзарем. Сьогодні ми поговоримо про його життя і творчість, а також прочитаємо та розучимо його вірші.
Зачитування епіграфа до уроку.
             Ім'я Т.Г.Шевченка невіддільно пов’язано з  Україною.
   Україна – це  Шевченко, Шевченко – це Україна.  У ньому наша  історія, наша мрія, наша   надія. Шевченко був справжнім народним співцем, бо з дитинства знав і  любив простий український народ, знав його страждання, бо сам їх пережив.                                                                            
          Через усе життя проніс великий Кобзар палку любов        
до рідної  землі,  до неньки - України, у своїх творах нагадував про минулу славу     України.
            Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо і будемо   
згадувати, бо він  подарував нам безцінний скарб. Цей Скарб – його чудові твори, в  яких струменить любов до Батьківщини та турбота про її майбутнє.
 Перегляд відео «Край, де народився Шевченко».
 У своїх віршах та поемах Т .Г.Шевченко описував тяжке життя народу, яке не обійшло і його самого. Коли читаєш вірші Кобзаря, то ніби чуєш ніжну, сумну пісню.
       Тарас у дитинстві любив слухати, як співала його сестра Катря. Слухав, завчав слова і сам співав. Дуже любив слухати пісні і думи старих кобзарів. Багато віршів, написаних  Т.Г.Шевченком, покладені на музику: «Думи мої, думи», «Тополя», «Реве та стогне Дніпро широкий», «Стоїть гора високая», «Заповіт», «Зацвіла в долині червона калина»… 72 вірші із «Кобзаря» стали піснями.
Лунає пісня на вірші Шевченка Т.Г. «Зацвіла в долині …»
Вшанування пам’яті Т.Г. Шевченка
Тарас Шевченко прожив короткий вік – усього  47 років. З  них у кріпацькій неволі був 24 роки і 10 років каторжної служби відбував у   казахських степах. За складанням правдивих віршів цар заслав його рядовим солдатом із забороною писати і малювати.
   У  44 роки поет         повертається до Петербурга. Здоров’я було підірване. Три роки боровся з недугою. Помер 10 березня 1861 року. Його поховали у Санк – Петербурзі. Але в травні 1861 року тіло Великого Кобзаря було перевезено в  Україну. Як заповів поет, його могила на Чернечій горі ( нині Тарасовій) під Каневом.
Як умру, то поховайте
Мене на могилі.
Серед степу широкого
На Вкраїні милій.
Хвилина мовчання.
Перегляд презентаціі «Вшанування пам’яті Т.Г. Шевченка».
Декламування учнями віршів Т.Г. Шевченка.
Мені б хотілося, дорогі діти, щоб ви вчилися говорити українською мовою за допомогою чудової поезії Тараса Шевченка.
Читання та розучування віршів Т.Г. Шевченка.
Вікторина « Життєвий і творчий шлях Шевченка»

                                            Завдання для команд:

1. Коли і де народився Тарас Григорович Шевченко?
а) 9 березня 1814р. в с. Моринці;
б) 7 січня 1900р. в с. Кирилівка;
в) 10 березня 1861р. в Петербурзі.

2. Хто були батьки Тараса?
а) багаті люди;
б) кріпаки;
в) служителі церкви.

3. Яке найбільше нещастя спіткало Шевченка в дитинстві?
а) він не міг навчитися малювати;
б) він рано залишився сиротою;
в) його часто бив дяк.

4. Де похований поет?
а) у Києві, на Аскольдовій могилі;
б) у Петербурзі;
в) у Каневі, на Чернечій горі.

Підсумок.
 Вчитель.   Любі діти!  Я вдячна вам за те, що ви були активні та уважні.
Зичу вам здоров’я, щастя, добра, любові. Нехай у ваших серцях завжди живе українська мова, звучить рідна пісня.




                        
                     Виховна година                                                          

Тема. Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти.
Мета. Формувати  в учнів знання й уміння, необхідні для толерантного вирішення конфліктних ситуацій, суперечок. Розвивати логічне мислення, мовлення, уяву, вміння висловлювати свої думки. Виховувати  почуття впевненості в собі, доброзичливе ставлення до однокласників, бажання жити в мирі та злагоді з ближніми.
Обладнання :  картки зі словами  до теми уроку, плакат з правилами  дружби , картки з прислів’ ями , паперові зірочки , плакат  синього кольору .
Хід уроку
       I.              Вступне слово вчителя. Повідомлення теми виховної години.
Вчитель. Сьогодні під час нашої години спілкування ми поговоримо про дуже важливе питання. А про що саме ви мені підкажете.
Робота в парах. ( Учні отримують картки зі словами – анаграмами , які потрібно розшифрувати. Кожна картка має свій порядковий номер. У вчителя на столі лежать картки зі словами відповідного номера. Як тільки пара розшифрувала слово, хтось один із пари підходить до вчительського столу, бере картку з відповідним номером і прикріплює слово на дошці ).
1 пара : ЖИДРУТИ - № 1
2 пара : ЛЕГНЕКА - № 3
3 пара : БАТРЕ - № 6
4 пара : ТИВМІ - № 7.
З’являється  напис : ,, Дружити справа нелегка , але дружити треба вміти ’’.
    II.            Прослуховування пісні про дружбу.
-         ­­Діти ,  як  ви  гадаєте , а що ж таке дружба ?
Дружба – це приязні стосунки , що засновані на взаємній допомозі , повазі , прихильності , смаків , поглядів.
-         Отже , ми поговоримо про те , якими мають бути стосунки між школярами в колективісі ви такі різні , не схожі між собою. Разом -  ви клас . А ще колектив . А щоб цей колектив був дружний треба щоб кожний хлопчик і дівчинка хотіли цього. Тож  будемо вчитися дружити , щоб не було як у вірші Сергія Матохіна  ,, Хіба це клас ?’’


,, Хіба це клас ?’’
Нема ні миру , ні любові –                         Забруднили зошит  Галі ,
Розтанули і зникли вмить.                          Брутальне слово хтось сказав.
Розбив Віталік носа Вові.                           Пішла біда гуляти далі…
І той заплаканий стоїть.                              Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку ,                      Де хлопці і дівчата б’ються
Вона ображена мовчить.                                 І лайки чути повсякчас ,
З книжками скинули поличку…                     Де  над бідою всі сміються…
Ну як в такому класі жить ?                            Скажіть мені , хіба це клас ?
( Діти висловлюють свої міркування з приводу описаного у вірші .)
Гра"Хто швидше надує повітряну кульку".
 III.                    Мозковий штурм.
Учитель запитує у дітей , яким , на їхню думку , має бути справжній друг. Діти по черзі називають,  а учитель записує на дошці . Потім робиться висновок про те , яким має бути справжній друг .
←ДРУГ →
IV.            Гра ,, Хрестики – нулики .’’
Вчитель . Дружба має певні правила , яких взаємно дотримуються люди , що дружать. Зараз я буду зачитувати правила дружби і якщо ви погоджуєтесь з ними , то показуєте  - х , а якщо ні – 0.
-         Хлопчики і дівчатка можуть бути справжніми друзями.
-         Справжній друг дасть тобі списати складну задачу.
-         Щоб мати справжніх друзів , треба бути дуже сильним.
-         Справжній друг завжди зрадіє твоїм успіхам.
-         Друг – це чесність , справедливість , підтримка.
-         Довіряти другу свої думки .
-         Пробачати другові його помилки .
-         Заздрити успіхам і досягненням друга .
-         Поздоровляти і дарувати подарунки .
     Перегляд мультфільму про дружбу.
   V.            Скарбничка народної творчості .
Вчитель. Дружба допомагає в багатьох ситуаціях . Народ завжди шанував цю чесноту в людських стосунках . Тому не дивно , що про дружбу та друзів  є багато прислів’їв  і приказок . 
Я пропоную  прочитати ці прислів’ я , з’ єднавши  їхні  частини .
Сварка до добра                                         не воїн .
Один у полі                                                а знайдеш тримай .
Друга шукай ,                                            найбільший скарб .
Дружба –                                                    не доводить .
Друг пізнається                                         велика сила .
Дружба -                                                     в біді .
VI.            Підсумок .
Вчитель . Мені дуже сподобалось , як ви сьогодні працювали . Щоб підбити підсумок нашого уроку , кожен із вас на своїй зірочці напише , яким другом ви б хотіли бути , і прикріпіть її ось на цьому плакаті . Життя інколи буває  непростим і ставить перед нами випробування . Тож  нехай ці зірочки збережуться у вашій пам’ яті  назавжди  і вказують вам правильний шлях у складних ситуаціях .
( Діти пишуть на зірочках , яким другом вони себе уявляють і приклеюють їх на плакат синього кольору , що заздалегідь прикріплений на дошці .)
Завершуючи нашу бесіду про дружбу , я хочу нагадати вам слова одного з героїв мультфільму кота Леопольда : ,, Друзі , давайте жити дружно!’’







Комментариев нет:

Отправить комментарий